Naj bo tudi delo od doma zdravo

V preteklem letu nas je situacija postavila v položaj, kjer čedalje več delavcev opravlja delo na domu. Po začetnih težavah je praksa dela od doma v številnih podjetjih pokazala pozitivne rezultate. Večina podjetij je pred obdobjem epidemije delo od doma omogočala le posameznikom v prodaji ali na IT področju, ali pa je bilo delo na domu vezano na posebne  okoliščine. Sedaj pa ta ista podjetja načrtujejo, da bodo delo od doma omogočala tudi v prihodnje, saj se je izkazalo,  da je to povsem primerna oblika, ki ne prinaša nič manjše produktivnosti, za delodajalca pa pomeni celo manjše stroške.

Najbolj pogosta praksa je t.i. izmensko delo v pisarni. To je delo, kjer zaposleni dela od doma, na delovno mesto v podjetje pa pride enkrat ali dvakrat tedensko, odvisno od potreb in organiziranosti delovnega procesa.

Glede na nepripravljenost podjetij in posameznikov na epidemijo in na dejstvo, da je bilo treba način dela spremeniti in prestaviti v domače okolje tako rekoč čez noč, si je večina na ta način prilagodila tudi svoj delovni prostor. Delo s prenosnim računalnikom za kuhinjsko mizo ali na kavču, na balkonu ali terasi… Ker pa se je tak način dela razvlekel na mesece, je marsikdo že začel opažati posledice, ki se kažejo kot bolečine v hrbtu, v vratu, ramenih ali rokah.

Dejstvo je, da je tudi doma potrebno poskrbeti  za varnost in zdravje pri delu. Nenazadnje nam to nalaga tudi zakonodaja. Če je le mogoče, ne delajte v kuhinji ali dnevni sobi. Uredite si majhen kabinet ali pisarno, kjer si svoje delovno okolje lahko individualno prilagodite.

Pri urejanju domače pisarne je ravno tako kot na delovnem mestu, potrebno upoštevati priporočila za delo z računalnikom.  

Če je le možno, si za delo izberite večji, ločen monitor, ki ga lahko priključite tudi na prenosnik. Da preprečite bolečine v vratu in ramenih sta pomembna predvsem pravilna višina zaslona in delovne mize. Zaslon računalnika naj bo postavljen naravnost pred obraz in oddaljen od telesa približno za dolžino iztegnjene roke. Zgornji rob zaslona naj bo na višini oči ali nekaj centimetrov nižje. Delovna površina naj bo na višini komolca, pri čemer morajo biti ramena sproščena in podlahti v celoti podprte.

Kadar delate le s prenosnim računalnikom, mora biti le-ta postavljen na držalu in imeti ločeno miško in tipkovnico. Na ta način preprečite bolečine in poškodbe hrbtenice in zapestja.

Zelo pomembno pa je tudi, kakšen stol si za svoje delo izberete. Stol naj bo ergonomski, stabilen, mora zlahka drseti po tleh in omogočati udobno držo. Naslonjalo naj bo nagnjeno rahlo nazaj in se mora prilagajati naravni ukrivljenosti hrbtenice. Stol mora nuditi ustrezno podporo hrbtenici ter biti nastavljiv po višini in nagibu. Bistvo stola je, da podpira ledveni del hrbtenice in tako ohranja hrbtenico v nevtralnem položaju. Priporoča se uporaba stola, ki ima oporo za vrat.

V primeru, da morate pretipkavati podatke iz papirnega gradiva, namestite držalo za dokumente, ki pa naj bo nameščeno čim bližje robu zaslona in enako oddaljeno od glave kot zaslon.

V prostoru si nastavite temperaturo, ki vam ustreza. Čim večkrat prostor tudi prezračite.

Poskrbite pa tudi za dovolj gibanja, zdravo prehrano, zadostno hidracijo in na svoje telesno in duševno zdravje.

bodiaktiven.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

To spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje brskanja. Z brskanjem po tej spletni strani se strinjate z uporabo piškotkov.